hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|ناوگان اتوبوسرانی شهر قم با ۱۸ خط اصلی و فرعی در حال فعالیت است

قم|ناوگان اتوبوسرانی شهر قم با ۱۸ خط اصلی و فرعی در حال فعالیت است

مدیرعامل سازمان اتوبو‌سرانی شهرداری قم با اشاره به تعداد خطوط اصلی و فرعی اتوبوسرانی شهر قم، گفت: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی شهر با 9 خط اصلی و 9 خط فرعی در حال فعالیت است.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، امیر یزدی با اشاره به تعداد خطوط اصلی و فرعی اتوبوسرانی شهر قم، اظهار داشت: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی شهر با ۹ خط اصلی و ۹ خط فرعی در حال فعالیت است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به تحولات ایجاد شده در خطوط ناوگان اتوبوسرانی شهر، گفت: قبلاً خطوط شهر قم به‌ صورت شعاعی عمل می‌شده؛ یعنی یک نقطه شهر ایستگاه مبدأ بوده و در یک نقطه دیگر شهر مسافران پیاده یا سوار می‌شدند، در تحولی که چند سال گذشته ایجاد شد این شکل خطوط تغییر یافته و به‌صورت قطری می‌شود.

یزدی با بیان اینکه شکل شعاعی خطوط در گذشته توجیهات قابل‌قبول خود را داشته است، افزود: یکی از دلایل این بوده که درآمدها پایین بوده، به همین دلیل طول خط را بیشتر می‌کردند که درآمد راننده بیشتر شود تا توجیه اقتصادی پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروزه برخی خطوط توجیه خود را از دست‌داده است، ابراز کرد: خط ۱۰۶ دانشگاه پیام نور یکی از خطوطی است که دیگر توجیه اقتصادی ندارد، از زمانی که اتوبوس از میدان شهید مطهری به سمت دانشگاه پیام نور می‌رود تقریباً اتوبوس خالی حرکت می‌کند و از سمت پیام نور به سمت شهید مطهری هم خالی است در نتیجه این خط، عاملی برای زیادشدن ترافیک میدان شهید مطهری می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه خطوط قطری دیگر پاسخگوی نیاز شهر نیست، عنوان کرد: یکی از کارهایی که با همکاری معاونت حمل‌ و نقل ترافیک و مشاور طرح جامع ترافیک شهرداری در دست انجام بوده اصلاح خطوط است.

یزدی خاطرنشان کرد: در این طرح، برخی خطوط به‌صورت قطری و برخی نیز به‌صورت شعاعی باقی می‌مانند و برخی خطوط نیز که در حالت قطری باقی می‌مانند تغییراتی در آن‌ها ایجاد می‌شود، تا هم برای مسافرانی که نیاز به اتوبوس دارند خط ایجاد شود و همین‌که ترافیک هسته مرکزی شهر کاهش یابد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد